Just nu 20% på alla ytterplagg och tröjor!*

Just nu 20% på alla ytterplagg och tröjor!*

Vanliga frågor


Hur lång är leveranstiden?

-Standard: 1-3 arbetsdagar
-Vid stora reaperioder 3-7 arbetsdagar

Vår leveranstid beräknas ligga mellan 1-3 arbetsdagar. Om det skulle vara något som blir försenat eller som vi haft ett felaktigt lagersaldo så kontaktar vi er via e-post. Under perioder med högt ordertryck t.ex. vid rea-start och Black Week beräknas leveranstiden till 3-7 arbetsdagar eller om något annat kommuniceras på site.

Vad kostar frakten?

-Fri frakt när du handlar till ordinarie pris för över 499 kr.
-69 kr vid köp innehållandes prisnedsatta varor.

Johnells erbjuder fri frakt när du handlar produkter till ordinarie pris för över 499 kr. Vid köp innehållandes prisnedsatta varor mellan 30-70% rabatt tillkommer en fraktavgift à 69 kr.

Vad kostar det att returnera en vara?

-Fri retur i butik (Södertälje, Norrköping, Nyköping, Örebro, Linköping, Västerås och Uppsala)
-Fri retur för medlemmar på varor till ordinarie pris
-49 kr på nedsatta varor och ej medlemmar
-Byten är alltid kostnadsfria

Vid återköp/retur tillkommer fraktkostnad à 49 kr (gratis returfrakt vid köp av ordinarie pris för medlemmar) när du använder den medskickade fraktsedeln eller beställer en retur via Budbee. Du kan även kostnadsfritt lämna din retur i någon av våra butiker (retur i butik gäller endast i Södertälje, Norrköping, Nyköping, Örebro, Linköping, Västerås och Uppsala). Byten är alltid fraktfria, oavsett om du handlat ordinarie eller rabatterade varor. Vi rekommenderar att man alltid använder vår fraktsedel vid byten och retur eller kontaktar Budbee ifall de har levererat från början. Vid köp som företagskund kostar frakten 99 kr.

Kan jag avbeställa/ändra en order?

Vill ni avbeställa eller ändra er order så kan ni kontakta kundservice via e-post formuläret eller telefon 010-888 55 79 (helgfria vardagar: 09:00 - 16:00) så hjälper vi er. Är paketet redan skickat så kan vi tyvärr inte längre göra någon justering på ordern.

Jag har inte fått någon orderbekräftelse!

Var alltid noga med att kontrollera så att er e-postadress stämmer, detta är den vanligaste orsaken till utebliven orderbekräftelse.

Hur kan jag returnera eller byta en vara?

När du handlar på johnells.se har du alltid 14 dagars ångerrätt (från och med den dagen då varan mottages av dig som kund). Vi bifogar alltid en returblankett samt en returfraktsedel i våra paket. Vid byte så fyller ni i returblanketten som ni sedan skickar med i ert paket. Är det endast en retur så behöver inte returblanketten fyllas i, utan endast skickas med i paketet. Därefter klistrar ni på returfraktsedeln och lämnar in paketet till närmsta Postnord-ombud.

Ni kan också lämna in er retur i någon av våra butiker, utan extra kostnad (retur i butik gäller endast i Södertälje, Norrköping, Nyköping, Örebro, Linköping, Västerås och Uppsala).

Vad händer om jag inte hämtat mitt paket?

För alla paket som inte hämtas ut debiteras en avgift på 300 kr. Avgiften motsvarar kostnaderna för returfrakt och hantering.

Om ni ångrat er när paketet har skickats från oss måste ni hämta ut paketet från ombudet och returnera det.

Var är min beställning?

Om ni inte mottagit er beställning inom 5 arbetsdagar så ber vi er kontakta vår kundservice så att vi kan undersöka vad detta beror på.

Kan jag spåra min leverans?

Ja, sändningsnumret finns i leveransbekräftelsen som skickats till er e-postadress.

Får ni påfyllningar på en slutsåld vara?

Söker ni en specifik vara så är ni alltid välkommen att höra av er till vår kundservice så kollar vi gärna upp detta åt er.

Kan någon annan hämta mitt paket?

Ja, men då måste budet kunna visa upp er legitimation och sin egen.

Alla varor jag hade beställt låg inte med i paketet!

Då vårt sortiment är fördelat över flera lager runt om i Sverige kan din beställning komma i två eller fler leveranser. Dessa kommer inte alltid fram samtidigt till utlämningsstället, men du får en avisering för varje paket som kommit fram! Ibland kan även lagersaldofel uppstå och då meddelar vi dig via e-post.

Skickar ni till andra länder än Sverige?

Nej, i dagsläget skickar vi endast paket inom Sverige.

Kontakta oss


Telefon / E-post:

010-888 55 79 (Helgfria vardagar: 09:00 - 16:00)


Kontakta oss via E-post formuläret
E-post besvaras inom 2 arbetsdagar.

Adress:

Morabergsvägen 10
152 42 SÖDERTÄLJE

Ekonomi:

c/o Komplett Redovisning AB
Box 348
611 27 NYKÖPING

Org. nr:

Johnells/Aroporth AB
556680-9439



1-3 vardagars leverans Fri frakt över 499kr* Samla bonus i kundklubben