• 1-3 dagars leverans
  • Samla bonus i kundklubben
  • Fri frakt & Fria byten
  • credit-cardPresentkort
  • newspaper-oThe Journal
  • phoneKundservice
  • map-markerButiker
  • info-circleOm Johnells

Favoriter

brilliant_thin

Kommer inom kort!

Mina Sidor

Vanliga frågor


Hur lång är leveranstiden?

Vår leveranstid beräknas ligga mellan 1-3 arbetsdagar. Om det skulle vara något som blir försenat eller som vi haft ett felaktigt lagersaldo på kontaktar vi er via e-post. Under perioder med högt ordertryck t.ex. vid rea-start beräknas leveranstiden till 3-7 arbetsdagar.

Vad kostar frakten?

Vi har fri frakt samt fria byten, men vid retur tar vi ut en returfraktkostnad på 49kr.

Kan jag avbeställa/ändra en order?

Vill ni avbeställa eller ändra er order så ska ni kontakta kundservice via e-post: kundservice@johnells.se eller telefon 08-550 365 06 så hjälper vi er.

Jag har inte fått någon orderbekräftelse!

Var alltid noga med att kontrollera så att er e-postadress stämmer, detta är den vanligaste orsaken till utebliven orderbekräftelse.

Hur kan jag returnera eller byta en vara?

Vi bifogar alltid en returblankett samt en returfraktsedel i våra paket. Vid retur eller byte så fyller ni i returblanketten som ni sedan skickar med i ert paket. Därefter klistrar ni på returfraktsedeln och lämnar in paketet till närmsta DHL-ombud.

Ni kan också lämna in er retur i någon av våra butiker, utan extra kostnad.

Vad händer om jag inte hämtat mitt paket?

För alla paket som inte hämtas ut debiteras en avgift på 300 kr. Avgiften motsvarar kostnaderna för returfrakt och hantering.

Om ni ångrat er när paketet har skickats från oss måste ni hämta ut paketet från ombudet och returnera det.

Var är min beställning?

Om ni inte mottagit er beställning inom 5 arbetsdagar så ber vi er kontakta vår kundservice så att vi kan undersöka vad detta beror på.

Kan jag spåra min leverans?

Ja, sändningsnumret finns i leveransbekräftelsen som skickats till er e-postadress.

Får ni påfyllningar på en slutsåld vara?

Söker ni en specifik vara så är ni alltid välkommen att höra av er till vår kundservice så kollar vi gärna upp detta åt er.

Kan någon annan hämta mitt paket?

Ja, men då måste budet kunna visa upp er legitimation och sin egen.

Alla varor jag hade beställt låg inte med i paketet!

Då vårt sortiment är fördelat över flera lager runt om i Sverige kan din beställning komma i två eller fler leveranser. Dessa kommer inte alltid fram samtidigt till utlämningsstället, men du får en avisering för varje paket som kommit fram! Ibland kan även lagersaldofel uppstå och då meddelar vi dig via e-post.

Skickar ni till andra länder än Sverige?

Nej, i dagsläget skickar vi endast paket inom Sverige.

Kontakta oss


Telefon / E-post:

08-550 365 06 (Helgfria vardagar: 09:00 - 16:00)
kundservice@johnells.se
E-post besvaras inom 2 arbetsdagar.

Adress:

Sydhamnsvägen 55-57
151 38 SÖDERTÄLJE

Ekonomi:

c/o J.P Administrations AB
Västra Storgatan 34
611 32 NYKÖPING

Org. nr:

Johnells/Aroporth AB
556680-9439



Sociala Medier

Varför Johnells.se?

  • - 1-3 dagars leverans
  • - Fri frakt & fria byten
  • - Samla bonus i kundklubben

HANDLA TRYGGT & SMIDIGT

Välj det betalsätt som passar dig med Klarna. Johnells skickar dina paket med DHL till en service point nära din adress. Du får alltid med en fraktsedel i ditt paket för smidiga returer och byten!

Kundservice

  • FAQ
  • Kontakta oss
  • Retur & byte
  • Köpvillkor
  • Dunguide
  • #yesjohnells

Johnells.se drivs av Aroporth AB Org nr. 556680-9439 Ett dotterbolag till Anders Johnell AB Org nr. 556029-7813

Powered by Jetshop