The journal

Vi hjälper dig hitta rätt i modedjungeln. I Johnells modemagasin - The Journal hittar du guider, stiltips, artiklar om våra leverantörer med mera. Trevlig läsning!

Handplockat med Martin

Artikel - Publicerad: -

Säg hej till Martin – herrinköpare på Johnells!

Vi passade på att haffa vår egen Martin Lindholm, mellan inköpsmöten, för att höra vad vi ska satsa modemässigt på under hösten. Det blev ett gott snack om nittiotalstrenden, höstens stora måste; pile och hur den aktiva outdoor-trenden på allvar tar plats i Johnells sortiment.

Hej Martin! Berätta för oss – hur ser hösten på Johnells ut?
Hösten på Johnells 2021 känns väldigt spännande! Vi ser ett delvis nytt och mer aktivt Johnells än vad vi kanske någonsin gjort. Ett fokus kring människans vilja att upptäcka, utforska samt utmana sig själv har varit en ledstjärna för oss när vi handlat in höstens varor – vilket inte minst kommer synas i vår kommunikation. Vår höstkampanj har temat ”Din livs stil”, vilken handlar om att hjälpa alla våra kunder att matcha sin livsstil - med sin klädstil. Många har omvärderat och ändrat sin livsstil under det gångna året, där hemarbete och mer tid för träning och utomhusaktiviteter har fått mer utrymme och där vill vi på Johnells hjälpa till att göra vad vi kan för att våra kunder ska hitta sin nya stil med oss. Ett välkommet avbrott i en annars prövande tid.

Att fläta ihop detta och få det att kännas naturligt på Johnells känns kanske konstigt, men det skulle jag säga att det inte är. Sport och outdoor har under en tid haft tydliga influenser in mot fashion och de olika stilarna är idag mer synonyma än vad man kan tro. Tekniska material blandas med mode och en väldigt intressant look ser dagens ljus.

För Honom

Hur ser höstens färger och material ut?
Vi ser att färger som är lite ljusare än vad denna årstid normalt sett brukar erbjuda känns väldigt relevanta och fräscha. Grön och Beige i olika toner är ett måste och gärna våga köra en mer monokrom look och bara bära en färg. Pile-tröjan känns superrelevant och gärna i kombination med en väst och ett par cargo pants.

Vilka nya varumärken ser vi hos Johnells i höst?
Som nyheter på herr denna säsong ser vi varumärken som är tänkta att komplettera och inspirera dig till att fortsätta bygga din livs stil. The North Face , Gramicci, Diem, Lacoste , Peak Performance , Napapijri , Clarks och C.P. Company tillhör de nya i vår varumärkesportfölj. Vissa har ni säkert sett hos oss förut, men nu med en liten annan framtoning.

Vilka trendplagg och trendmaterial gäller för hösten?
Största trenden är Pile . I tröjor, västar, skjortor och byxor så har denna kvalitet åter letat sig in och blivit ett måste i garderoben i någon form. Den har för många en stark förknippning med utomhusmiljö och natur men denna kvalitet kan så mycket mer och fungerar ypperligt som ett övergångsplagg eller värmande andra lager när kylan kommer. Just att du kan hitta Pile i så många olika varianter och tjocklekar har också gjort den till ett alternativ även för den som drar åt det mer dressade hållet. Detta känns som den nya lättviksdunvästen som många valde att bära under exempelvis sin ullrock. Pilen skapar ny spännande konstrast mellan det uppklädda och det mer sportiga urbana.

För Honom

Hur ska jag tänka styling under hösten?
Jag slår ett slag för den lite mer autentiska outdoor-looken. Jag tänker grova ullskjortor som agerar ytterplagg, alternativa byxor i lösare silhuett och hiking boots. I allmänhet saker som tål att användas och slitas med värdighet. Att de nämnda typerna av plagg även kan brytas ut och kombineras med mycket annat gör dem till viktiga och spännande inslag i din garderob anser jag.

Vilket är ditt favoritplagg till hösten?
Jag har många favoritplagg i år och har svårt att bara välja ett! För mig handlar det mycket om en look som jag eftersträvar. Men Acnes jeans 1996 Light Blue Trash kommer jag att bo i.

Till sist – vilket plagg köpte du själv senast?
Mitt senaste inköp var faktiskt ett par skor. Ett par Clarks Wallabee Boots. För mig är detta mer än ett par skor. Det är min uppväxt, det är musikaliska förebilder och laddat med attityd och stil. När Clarks nu äntrar scenen igen så har man exakt den approachen som varumärke som jag fastnade för som ung tonåring. Att nu dessutom befinner sig i en tydlig 90s/millenial era gör att det känns helrätt att ha i vårat sortiment. Här finns hög igenkänningsfaktor och "must have" känsla.

Stort tack Martin!

1-3 dagars leverans Fri frakt & Fria byten* Samla bonus i kundklubben